وبلاگ لیانا

دلنوشته های عاشفانه

دلنوشته های عاشفانه

مطالب و نوشته های عاشقانه زیبا

چگونه خریدی امن داشته باشیم

با یک خبر جالب در خدمت شما هستیم و همچنین روش استفاده از خدمات آنلاین را به شما آموزش خواهیم داد.

مشترکین اپراتورهای ایرانسل، رایتل و همراه اول، می توانند به صورت مستقیم و پین کد شارژ تهیه نمایند. مری گالیگن مامور سابق اف بی آی شاید یکی از افرادی باشد که بیش از بسیاری متخصصین در خصوص جاسوسی سایبری آگاهی و تجربه دارد. او اخیراً کارش در تیم عملیات ویژه سایبری اف بی آی در نیویورک را رها کرده و به عنوان مشاور امنیت به شرکت Deloitte رفته است.

خرید اینترنتی را به صورت امن تجربه نمایید

در ادامه برخی از پیشنهادات او را در مقوله امنیت سایبری و حفاظت از حریم شخصی آورده شده که مطالعه آن توصیه می شود.

1- موقع خرید، اطلاعات اشتباه بدهید.

زمانی که فروشنده یک فروشگاه از شما اطلاعاتی مانند آدرس، شماره تماس یا کدپستی سوال می کند، لزومی ندارد که همه این اطلاعات مهم را یکجا به او بدهید. این داده ها اطلاعات بسیاری به آنها می دهند. اطلاعاتی مانند حقوق دریافتی، سابقه مالی، تاریخ تولدتان و بسیاری موارد دیگر.

2- رمزهای عبورتان را هر ماه عوض کنید.

در هنگام خرید شارژ به نکات امنیتی دقت نمایید. رمزهای عبور، کلیدهای زندگی دیجیتال شما هستند. اگر تبهکاران به ایمیل یا هر کدام از حساب های آنلاین تان دسترسی پیدا کنند، یافتن چیزهای دیگر برای آگاهی از سایر جنبه های زندگی شما چندان برایشان سخت نیست.

برای خرید شارژ به رمز اینترنتی کارت بانکی خود احتیاج خواهید داشت. با این فرض که رمزهای عبوری پیچیده و غیرقابل حدس برای خود انتخاب می کنید، باز هم با توجه به مشکلات امنیتی -مانند خونریزی قلبی– که ممکن است هر روز در دنیای دیجیتال به وجود آید، لازم است در بازه های زمانی کوتاه رمزهای عبورتان را تغییر دهید.

خرید امن از طریق اینترنت

توجه داشته باشید که با کمک اینترنت می توانید اکثر کارهایی که زمانی شما را ملزم به خرج از خانه می نمود هم اکنون در داخل منزل می توان آنها را انجام داد. آگاهی اشخاص و شرکت های دیگر از این اطلاعات می تواند برای امنیت شما خطرآفرین باشد. به علاوه مشخص نیست شرکت یا فروشگاه مربوطه تا چه حد از آنها به درستی محافظت کند. به همین دلیل خانم گالیگن توصیه می کند مانند خودش در صورت درخواست فروشنده، اطلاعات اشتباه به او بدهید.

3- یک آدرس ایمیل فقط برای ثبت نام در سرویس های آنلاین داشته باشید.

در زمان خرید های اینترنتی، اعم از خرید شارژ ایرانسل دقت داشته باشید که ایمیل و شماره تلفن صحیح وارد نمایید. در بسیاری اوقات پیش می آید که شرکت ها و سرویس های اینترنتی برای ثبت نام از شما یک آدرس ایمیل می خواهند. خانم گالیگن توصیه می کند یک آدرس ایمیل ثانویه به این منظور داشته باشید که به جای ایمیل شخصی یا کاری تان از آن برای ثبت نام استفاده کنید.

وارد کردن ایمیل و شماره موبایل کار پیگیری خریدهای ناموفق را بسیار ساده می نماید. در این صورت نه تنها از بمباران اسپم هایی که به تدریج دامنتان را می گیرند در امانید، بلکه از شر تبلیغات این شرکت ها هم خلاص شده و ایمیل اصلی تان را هم محافظت کرده اید. همچنین در صورتی که شرکت ها و سرویس های اینترنتی مذبور به هر دلیلی هک شوند و اطلاعات کاربران از دست برود، خطر مهمی متوجه ایمیل اصلی شما نیست. هر چند که توجه به امنیت ایمیل ثانویه نیز اهمیت دارد.

نکات مهم در هنگام خرید اینترنتی

4- اگر از شما کارت شناسایی عکس دار درخواست شد، [کارت ملی و] گواهینامه رانندگی تان را نشان ندهید.

برای پرداخت قبوض خود از سرویس های آنلاین و پرداخت اینترنتی بهره ببرید. تا حد ممکن به هنگام درخواست کارت شناسایی عکسدار، از ارائه [کارت ملی و] گواهینامه رانندگی تان طفره روید. در آمریکا آدرس و تاریخ تولد بر روی گواهینامه رانندگی نوشته می شود و این اطلاعات تا حدود زیادی اهمیت دارند. چرا که می توانند مورد سوء استفاده قرار گیرند. در ایران نیز آگاهی از این اطلاعات می تواند مورد سوء استفاده افراد دیگر قرار گیرد. برای مثال در صورت تماس با اپراتورهای ایرانسل جهت احراز هویت، در کنار نام و نام خانوادگی، از شما شماره شناسنامه، تاریخ تولد و شماره پلاک خانه تان سوال می شود. تصور کنید که کسی این اطلاعات را داشته باشد. در این صورت به راحتی می تواند خودش را جای شما جا بزند و این اصلا جالب نیست. برای پیشگیری می توانید کارت های شناسایی غیر رسمی مانند کارت عضویت کتابخانه یا کارت پرسنلی خود را نشان دهید.

در هنگام خرید اینترنتی به این نکات توجه داشته باشید

5- از اپلیکیشن های بانک استفاده نکنید.

اپلیکیشن خرید شارژ ایتور پروسه خرید و پیگیری شارژ را بسیار آسان نموده است. خانم گالیگن به شدت در خصوص دسترسی به حساب های بانکی اش حساس و محتاط است. با وجود تکنولوژی های جدیدی که بانک ها هر روز در راستای افزایش امنیت کاربرانشان به کار می گیرند، احتیاط کماکان واجب است. شما هرگز به طور قطع از امنیت کامل کامپیوتر یا تلفن همراهتان مطمئن نیستید، شاید بدافزاری بر روی کامپیوترتان مشغول جاسوسی باشد. و این در خصوص اپلیکیشن های موبایلی بانک ها هم وجود دارد.

امیدوارم که لذت برده باشید.

منبع

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۹/۲۲
شهربانو فرامرزی

نظرات  (۱)

مام حسین علیه السلام فرمودند:

إنَّ شِیعَتَنا مَن سَلمَت قُلُوبُهُم مٍن کلِّ غَشٍّ وَ غِلٍّ وَ دَغَلٍ

بدرستی که شیعیان ما قلبشان از هرناخالصی و حیله و تزویر پاک است .

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی